ابراهیم پاپی راد به سال ۱۳۶۷ در شهر بروجرد به دنیا آمد. وی یکی از مجسمه سازان جوان لرستانی می باشد که تاکنون توانسته با آثار خود نام زادگاه خویش را در سرزمین ایران درخشان نماید.
پاپی را د در رشته مجسمه سازی و سفالگری فعالیت دارد که این هنرها را زیر نظر استادانی چون: استاد رضا قره باغی، استاد امین بلاغی، استاد مریم شوریجه، استاد محمد خدا شناس و اساتیدی دیگر فراگرفته است. وی از شروع فعالیت هنری خود تاکنون عنوان زیر را بدست آورده و سازه هایی مشهور خلق کرده است که آنان را مرور خواهیم کرد:
رزومه هنری
_دانشجوی ارشد صنایع دستی
_فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک
_فارغ التحصیل کارشناسی مجسمه سازی
_شرکت در اولین سپوزیوم مشاهیر مشهد
_ساخت سردیس جالل غالمی از مشاهیر شیراز باغ جهان نما
_ساخت مجسمه آهوان ایرانی ،تپه ی چغا در بروجرد
_ساخت موزه مشاهیر بروجرد ۵۱ سردیس
_شرکت در ششمین دوساالنه مجسمه های شهری تهران
_شرکت در سومین سمپوزیوم مشاهیر ایران ویژه دانشمندان
_شرکت در نهمین سمپوزیوم بین الملی سنگ تهران_دانشجویی
_شرکت در سمپوزیوم مشاهیر همدان
_شرکت در نمایشگاه دوباغ کرمان
_کسب مقام اول سمپوزیوم آهن اهواز
_شرکت در هفتمین سمپوزیوم بین المللی آهن تهران
_شرکت در نهمین جشنواره ی بین المللی فجر
_شرکت در دهمین جشنواره ی بین المللی فجر
_شرکت در کارگاه ساخت پرتره ی مشاهیر تهران دانشکده ی هنر
_کسب مقام سوم جشنواره ی ملی مجسمه های کوچک شیراز
_برگزاری چندین ورک شاپ مجسمه سازی
_شرکت در چندین نمایشگاه گروهی
ابراهیم پاپی راد درخصوص این رشته هنری در گفت و گو با خبرنگار دریاکنار می گوید:
در هنرهای تجسمی، هنر مجسمه سازی حضوری ماندگار در تاریخ دارد. هنر آفرینش،هنر شکل دادن به هر متریال یا اشیاء خام و تبدیل آن به حجم های سه بعدی در جهت زیبا سازی فضای بصری،محیط و به شکلی انتقال پیام با درکی بصری، لامسه،تعاملی،القایی و فیزیکی _هر چند این تعریف از مجسمه سازی در دوره ای که علم با سرعت نور حرکت میکند تعریف درست و دقیقی نمیتوان باشد.در این دوره هنر های زیادی با هم ترکیب شده اند.
و میتوان گفت مرز مشخصی بین آنها نیست در اصل نو آوری و ایده پردازی است که جهان را رونق میدهد چه بسا ذات هنر دوری از روزمرگی است.در ایران روند هنر مجسمه سازی به دو شکل دیده میشود _گالری ها و مجسمه های شهری
در گالری ها مجسمه سازان با ایده ها، خلاقیت و خلق آثارشان در محیطی مشخص حضور دارند و به شکلی هر گالری سلیقه ی شخصی و خاص خود را در انتخاب هنر و هنرمد دارد، می توان گفت گالری ها مکانی برای جریان گفت و گو و ارتباطی
تخصصی تر تعریف شده است که در جایگاه خود در نوزایی هنر و دیدگاه هنرمند و مردم اهمیت زیادی دارند چه بسا گالری ها میتوانند مکمل حرفه ای برای پرورش فکر و ایده در جهت کیفیت مجسمه سازان و مجسمه های شهری باشند.
مجسمه های شهری_ مجسمه سازی میتواند در زیبایی شهر هویت شهری، فرهنگ و اجتماع و در بالا بردن درک و سلیقه ی مردم نقش به سزایی داشته باشد ،فضایی که میتوان تمرکز و تعامل شهر و شهروندان را به هم نزدیک کرد اما در اینجا ضعیف عمل میشود.چرا که نظر و سلیقه ی مسئولان مهم است تا دغدغه ی هنرمندان برای زیبای یک شهر و ما می بینیم در بدنه ی اداری خیلی از شهرداری ها یک کارشناس متخصص هنری نداریم اگر هم داریم از قدرت و ظرفیت لازم برخوردار نیست به طوری که نقش کم رنگی در این جریان دارد.
نظرات
0