چرا که ریشه های این اعتراضات به فرموده مقام معظم رهبری درگذشت یک دختر 22 ساله و گشت ارشاد و بی حجابی و بد حجابی نیست و رسانه های دشمن همواره مترصد بروز چنین حوادثی هستند تا با دست مایه قرار دادن آنها، کشور را به آشوب و حاکمیت را به چالش بکشند و این مقوله چندان غریب نیست.
بی هیچ تردید کشدار شدن این دست ماجرا ها ارتباط مستقیمی با آمادگی رسانه ای دشمنان نظام دارد و اتاق های فکر متعددی شبانه روز منتظر چنین رخدادهایی هستند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند اما باید بپذیریم برخی ملاحظات غیر راهبردی و سیاست های نادرست ما به ویژه در بحث رسانه و ارتباطات در طول سال های اخیر در بروز چنین روندی تاثیر مستقیم دارند.
بدون تعارف و چه خوشمان بیاید یا نیاد مسیح علینژاد ها در تحولات اخیر نقشی آوانگارد و پیشرو دارند در حالی که صدا و سیمای سلبریتی پرور ما با آن مجموعه چند ده هکتاری و بودجه ها و درآمد های کلان نتوانسته است نقشی اثرگذار در این ماجرا ایفا کند و افزایش 3000 برابری تقاضای خرید فیلتر شکن حجت گفتار فوق است!
انقلاب رسانه ای و بازگرداندن اعتماد خدشه دار شده مردم به رسانه ملی ، تقویت سواد رسانه ای مردم و مسئولان و پذیرش عملی و غیر کلیشه ای رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی از مهم ترین گام هایی هستند که می توان در آینده به جایگاه آنها در مواجهه با چنین چالش هایی امید بست.
اطمینان به رسانه ملی زمانی ظهور می کند که اگر دختری در مترو با یک آمر به معروف دست به یقه شد و مجبور به عذر خواهی در قاب تلویزیون می شود،
مشاور رشوه خوار یا مدیران فاسد رانت خوار هم در رسانه ملی مجبور به عذر خواهی شوند!
اطمینان به رسانه ملی زمانی معنا پیدا می کند که مدیران آن بابت پرورش سلبریتی هایی که جز منافع شخصی به چیز دیگری فکر نمی کنند، عذرخواهی کنند!
اطمینان به رسانه ملی زمانی حاصل می شود که رسانه ملی حصار چند لایه را از دور خود باز کند و اجازه ورود همه اقشار و طیف ها را به درون مجموعه بدهد.
اطمینان به رسانه ملی وقتی عیان می شود کارشناس آن با 130 کیلو وزن مردم را به نخوردن مرغ دعوت نکند و دیگری مردم ناراضی را به مهاجرت و رفتن از کشور تهییج نکند!
و...
اتخاذ چنین رویکردی نه تنها اعتماد به رسانه ملی، بلکه اعتماد به نظام و حاکمیت را صد چندان می کند. شک نکنیم...
نظرات
0