گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
کدام استراتژی، کدام روش – همراه با دکتر امان اله رجبی
سال ۱۴۰۲ از نیمه گذشته است و اکنون صاحبان کسب و کار در میانه ی سال با تمام قدرت جهت پیشبرد برنامه های خود جلو می روند تا بلکه تا پایان سال بتوانند اهداف و سیاست های خود را بصورت کامل به اجرا گذاشته باشند

کدام استراتژی، کدام روش

سال ۱۴۰۲ از نیمه گذشته است و اکنون صاحبان کسب و کار در میانه ی سال با تمام قدرت جهت پیشبرد برنامه های خود جلو می روند تا بلکه تا پایان سال بتوانند اهداف و سیاست های خود را بصورت کامل به اجرا گذاشته باشند. در این میان مدیران و صاحبان کسب و کارهایی هم هستند که آینده نگر بوده و از اکنون به فکر سال بعدی خود هستند؛ آنان تمايل دارند با پيش‌بيني دقيق، در سال آينده، راحت تر فعالیت نمایند. حال باید دید مسیر حرکت یک کسب و کار موفق چگونه است و یا در حقیقت کدام استراتژی و یا کدام روش را برای کسب و کار خود برگزینند که منجر به موفقیت و عبور از بحران باشد.​

 

برای پاسخ به این سوال و ارائه راهکاری جامع جهت عبور از بحران ابتدا بایستی شرکت ها و سازمان دیدگاه درستی از آنچه هستند و می خواهند به آن برسند داته باشند و سپس برای آن برنامه ریزی و امکانات لازم را فراهم نمایند. در این میان نقش مشاوران زبده را نیز نباید فراموش نمایند. حال با ابن توضیحات دورنمای کلی و شرح مختصری جهت برون رفت از از بحران های آتی ارائه می نماییم تا بسط ان در سایر امور بتوانید آینده فرایند حرکت درستی داشته باشید. ​شرایط حال حاضر کشور ما و همچنین بازار جهانی و بحران های پی در پی در آن اعم از قحطی، بیماری های همه گیر، بحران های سیاسی و اجتماعی مانند جنگ و تناقضات منطقه ای همه و همه شرایط فعالیت کسب و کارها و شرکت ها را تحت تاثیر خود قرار داده و فعلان اقتصادی لاجرم با این بحران ها دسته و پنجه نرم می کنند و کریزی از ان ندارند. پس بنابراین ابتدا باید این بحران ها و تاثیر آن بر کسب و کار خود را بشناسید تا بتوانید برای برون رفت از آن نسخه ای مناسب بپیچید. برای این منظور می توانید از تحقیقات و مشاوره های درست استفاده کنید و یا به آمار و اطلاعات سازمانهای رسمی نیم نگاهی بندازید تا وضعیت صنعت خود را متوجه و برای آن برنامه ریزی کنید.​

آنچه براي فعال اقتصادی و صاحب و کسب و کار اهمیت دارد اطلاع از پیرامون، جامعه، اقتصاد جهانی و بحران هایی است که بوجود امده و یا ایجاد خواهد شد. شاید سئوال کنید بحرانی که ایجاد خواهد شد را چطور پیش بینی کنیم؟ در پاسخ باید عرض کنم اولا به عنوان یک کارشناس توصیه ی اکید من این است که حتما از مشاوران و تحلیل گران حرفه ای در این خصوص بهره بگیرید و دوما با کنا هم گذاشتتن پازل های خبری و اطلاعات و تحرکات دولت ها و جامعه به این مهم دست یابید. در ثانی با هم صنف های خود و فعالان بازار مشورت نمایید حتما گروه های هم اندیشی در این خصوص تشکیل و تشریک مساعی نمایید.
حال با این مقدمه برسیم ب اصل موضوع در شرایط کنونی و بحران های ایجاد شده و پیش رو “تحول” وازه ای اساسی بوده که می تواند در بحران های بزرگ راهکاری مفید برای شما باشد. این راباور داشته باشید که در زمان درست تغییر نکنید و منعطف نباشید رو به شکست هستید. افکار و عقاید گذشته را دور بریزید و در زمان حال فکر کنید و برای دوران پر ابهام آینده برنامه ریزی کنید. ​
این وظیفه ی مالک، صاحب و یا مدیر ارشد کسب و کار است که تدبیری درست بیاندیشد تا دچار بحران نشود و استراتژی را برگزیند که در صورت دچار بحران به سلامت از آن رهایی یابد.
حال ببینیم اساسي‌ترين مسئوليت یک کارآفرین، مدیر، صاحب ویا مالک کسب و کار چيست؟​

تحول آفرینی، آموزش محوری، برنامه ریزی با دیدگاه نوگرایانه و دوری از خرافات، افکار پوچ و روش های قدیمی و سنتی اساسي‌ترين مسئوليت مديران بوده و لازمه رشد و بقاء در شرایط پرتلاطم امروز و جامعه جهانی می باشد. این را هم اضافه نمایم که اگر تغییر نکنید و استراتژی و روش نوگرایانه را برنگزینید به زودی رقبا از شما سبقت گرفته و دچار شکست خواهید شد.
جان كاتر، صاحبنظر بزرگ و اندیشمند برتر مديريت، بصورت روشن و آشکار با بیانی واضه بیان می نماید كه براي كامياب شدن در جهان پر آشوب كنوني، مديران بايد سازمان خود را متحول سازند.​
برای ایجاد این تحویل جند روش به شما پیشنهاد می کنم: اول استفاده از مشاوران زبده، دوم ایجاد واحد تغییر و توسعه سوم تشکیل گروهای هم اندیشی و یا در حقیقت اتاق فکر
با این فرضییات و انجام درست مواردی که ذکر شد چند استراتژی و متعاقب آن چند روش برای شما در بحران های آتی و فعالیت در سالی که در آن هستیم و همچنین بصورت ویژه جهت سال آینده (۱۴۰۳) ارائه می نمایم که تشخیص کدام استراتژی و استفاده از کدام روش بعهده ی خودتان و تیمی که در پاراگراف قبلی عرض شد می باشد: ​

 

۱ – حفظ وضع موجود
۲ – ادغام سازمان یا شرکت
۳ – نو آوری و پیشرفت همه جانبه
این مطلب در یادداشت بعدی تکمیل و هر یک از استراتژی ها به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

 

دکتر رجبی​- متخصص کوچینگ فردی و سازمانی

 

 

شناسه خبر : 12907
تاریخ : 1402/9/23 16:50:42
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/kTWK1V
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #دکتر امان الله رجبی #روش و استراتژی کسب و کار #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.