صالحی امیری در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی به میزبانی یزد در آیندهای نزدیک گفت: این اجلاس به میزبانی یزد میتواند نقش مهمی در معرفی ایران به عنوان کشوری زیبا و امن به جهانیان باشد.
وی افزود: باید قفل ایران هراسی که غربیها با تبلیغاتی وسیع ایجاد کرده اند باز شود و این نیازمند عزمی جدی است که در دولت دنبال میشود.
صالحی امیری تصریح کرد: برای بقای کشور هم به قدرت سخت نیاز داریم و هم به قدرت نرم مثل بسیاری از صنایع دستی ما که قدرت نرم این کشور محسوب میشوند.
وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: از سوی دیگر تبلیغات قدرتمند و موثر در معرفی ایران زیبا بسیار مهم است که به آن کمتر توجه شده است و در حالی که برخی کشورهای همسایه ما سالی ۵۰ تا صد میلیون دلار صرف تبلیغات حوزه گردشگری خود میکنند سهم ما زیر یک میلیون دلار و بسیار ناچیز است.
صالحی امیری گفت: در حال حاضر ۲ هزارو ۴۶۰ طرح در این وزارتخانه با ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار روی زمین مانده است و دولت از انجام آن ناتوان است و تنها راه اجرای آن بخش خصوصی است.
وی افزود: باید باور کنیم که بخش خصوصی راه نجات گردشگری کشور است و دولت تنها باید موانع و مشکلات را برطرف کند تا بخش خصوصی با عزمی جدیتر در این مسیر گام بردارد.
وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برخی مشکلات این حوزه گفت: خوشبختانه اراده دولت بر اینست که گردشگری به عنوان اولین باشد و این تغییر رویکرد میتواند منجر به اشتغال و توسعه اقتصادی کشور شود.
نظرات
0