شهرام بابک ببخشید شهرام بهرام هم ندارد و از بنز و فورد گرفته تا شرکت های هواپیمایی هر چند وقت یک بار گرفتار این بلیه می شوند. اما خدا را کرور کرور شکر ما در کشورمان دستکم از این دست مشکلات پیش پا افتاده نداریم و غول های اقتصادی ما تنها چیزی را که تجربه نکرده و نمی کنند همین نوسانات و گرفتاری های رایج اقتصادی است! تحریم ، کرونا، برف و طوفان، کاهش و افزایش نرخ دلار، جنگ، طوفان و.... هم در روند رو به رشد و افزایش قيمت محصولات شان تاثیری ندارد و همیشه تراز شان بالاست و ارزش سهام شان در بورس از بسیاری شرکت های معتبر جهان بیشتر است. شما همین غول های خودرو سازی مملکت را در نظر بگیرید. طوری اقتصاد خودرویی مملکت را روی انگشت می چرخانند که مردم برای خرید خودرویی که نوع، رنگ، قیمت نهایی، تاریخ تحویل، آپشن ها و حتی تعداد چرخ ها و ملزوماتش مشخص نیست باید اول در لاتاری شرکت کنند و بعد در صورت برنده شدن و واریز نصف وجه خودرو ، سال بعد آن را با سلام و صلوات تحویل بگیرند!
امسال هم که شاهد بودیم پراید 131 یک تنه به جنگ دلار رفت و پوزه آن را به آسفالت مالید. در واقع آنهایی که سال گذشته یک دستگاه پراید 131 دست دوم خریده بودند، امسال 74 درصد سود کردند و دل افرادی را که به دلار دلخوش کرده بودند و در بازار دلار سرمایه گذاری کرده بودند، سوزانند! این مشت نمونه خروار است و اقتصاد جهانی باید در برابر این اقتصاد لنگ بیندازد!
در خاتمه به رئیس بانک جهانی و دست اندرکاران سازمان تجارت جهانی توصیه می شود در باغ سبز تجارت ما به روی همه باز است و هر وقت کارشناسان و مدیران شرکت های اقتصادی بزرگ دنیا نیاز به مشورت در خصوص نحوه اداره شرکت هایشان در شرایط سخت داشتند، رودربایستی نکنند!
اینجا طرف برای بازی بدون تماشاگر ایران و کره بلیط پیش فروش کرده حالا شما حساب کنید برای خودرویی که بالاخره یک روز تولید و تحویل مشتری می شود، چه برنامه هایی که نمی شود طراحی و اجرا کرد؟!
نظرات
1آقا پراید شخصیت داره چرا نمیگی غزال تیزپا حداقل دلش به همین خوش باشه...