خانم دکتر هاشمی ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به دکتر نادی ، گزارش بسیار مختصری درباره ی مدارس سما استان و دانشکده تازه تاسیس تعلیم و تربیت اسلامی دادند. ایشان اظهار داشتند که استان بوشهر دارای ۱۷ مدرسه سما است که ۱۲ مدرسه در شهرستان بوشهر قرار دارد. همچنین تعداد دانش آموزان مدارس سما استان ۱۶۷۹ نفر و ۲۳۲ در سمت کادر اداری و آموزشی در سما استان مشغول به کار هستند. دکتر نادی تصریح کردند که دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی و مدارس باید در کنار هم و در تعامل با یکدیگر قرار بگیرد و دانش مهارتی به دانش آموزان انتقال داده شود و نکته حائز اهمیت آن است که باید بتوان نسل سازی کرد. وقتی در مورد تحولات با همکاران صحبت می شود ، با توجه به سوال های پرسیده شده ، می توان متوجه شد که پیام تحول را دریافت و تبیین کرده و آماده حرکت هستند. همانطور که مستحضرید در دنیای برندسازی و کسب و کار ، برند به راحتی به دست نمی آید و به راحتی نیز از دست نمی رود . وقتی تابلوی مدرسه ای قرار می دهیم برای آن باید ارزش قائل شویم. در راستای فعالیت های ما، باید قوانین و پروتکل های آن را بشناسیم که اگر نشناسیم و فعالیت های معمول انجام دهیم با مدارس دیگر چه فرقی خواهد داشت وقتی مدرسه ای باشد اما ویژگی ها و پروتکل ها رعایت نشود چه بهتر که مدرسه ای تاسیس نکنیم . دانشکده و دانشگاه نیز همینگونه است ، در واقع هر صنفی که وارد شویم اگر خوب بفهمیم و درک کنیم برای آن تلاش میکنیم که این به عنوان قائده کلی است . ایشان افزودند: تاریخچه تاسیس دانشکده ها در سال ۱۴۰۰ اولین دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی که بازوی اجرایی معاونت در واحد علوم و تحقیقات ایجاد کردیم اما اولین دانشکده موضوعی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۸ در اصفهان با عنوان دانشکده حکمرانی اسلامی با رویکرد اقتصاد بنگاهی پایه گذاری و تاسیس کردیم که از عمر آن حدود ۵ سال می گذرد . علوم و تحقیقات فاقد مدرسه است اما دانشکده را با رویکرد برنامه ریزی و مدلسازی طراحی کردیم که هدف این نبود که رابطه بین عرصه و پایه برقرار شود اما در دانشکده تعلیم و تربیت هدف برقرار شدن رابطه بین عرصه و پایه بوده است. دکتر نادی بیان کردند زمانی که کتابی را از کتابفروشی می خریم و می خواهیم استفاده کنیم اتصال ما به دانش فنی ، اتصال موقتی است و اطلاعات آن در حد همان کتاب است و وقتی خواندن کتاب تمام می شود اتصال ما گسسته می شود. در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کره و مالزی نطام آموزشی یکی است و از پیش دبستانی شروع شده و تا دانشگاه ادامه دارد و ما در این زمینه شروع کردیم که آموزش و پرورش و آموزش عالی یکی شود که همدیگر را حمایت کنند . دانشگاه آزاد از پیش دبستانی تا دانشگاه را با هم دارد که فرصت خوبی است و ما باید از آن ها استفاده کنیم . ایشان اظهار داشتند که بر اساس بخشنامه وزارت علوم اکثر دروس روانشناسی و علوم تربیتی مانند روان شناسی بالینی دروس عملی و کارورزی خواهند داشت و نکته ی بسیار قابل تامل آن است که سماپلاس به منظور تقویت بنیه ی علمی دانش آموزان ایجاد شده که روی یادگیری عمیق دانش آموزان کار می شود ، قطعا دانش آموز کنکوری که روی یادگیری عمیق او کار شود قطعا کنکور قبول خواهد شد که این مدل در ۳ استان کشور اجرا شده و رتبه های شایان ذکر به دست آوردند. تمرکز این مدل روش های تستی نیست بلکه یادگیری عمیق و مهارت های زندگی است. در ادامه دکتر نادی فرموند که هر مدرسه ای باید یک برنامه عملیاتی مبتنی بر سند تحول بنیادین و چشم اندازی که توسط دانشکده تعلیم و تربیت تعریف شده داشته باشند. دکتر هاشمی در پایان، ابراز امیدواری کرد استان بوشهر بتواند در ارزیابی عملکرد مدارس سما در سطح کشور رتبه برتر را کسب کند و هدف هر مدرسه، مهارتآموزی یک دانشآموز باشد.
نظرات
0