کلیات موضوع را وقتی مورد تجزیه تحلیل قرار دهیم، اتفاقی خوب به نظر می رسد، اما این امور پاپوشی بر کم کاری مدیران باشد، چرا که اگر مدیر یا مسئولی در حالت طبیعی و در محل کار خود جوابگوی مردم باشد و مشکلات مردم را رفع نماید، اصلا نیازی نیست که روز تعطیلش را به میز خدمت اختصاص دهد یا به عبارت ساده تر این موضوع رقم نمی خورد.
اگر فرض کنیم جمعا ۴۰ مدیرکل، رئیس سازمان و معاون استاندار در سطح استان داشته باشیم به هر کدام سالی یکبار برپایی میز خدمت و یکشنبه های پاسخگویی می رسد، یعنی آن مسئول امکان دارد یکبار در سال این فرآیند را رقم زند و عکسهای یادگاری اش را بگیرد و همواره این فرآیند را مبنا قرار دهد که ببینید من روز تعطیلم را اختصاص دادم به حل مشکلات مردم و با این فرآیند سهل انگاری از وظیفه اصلی خودش که پاسخگویی در محل کار می باشد را در دستور کار قرار دهد.
با مثالهای متعدد می توان اثبات نمود وقتی مدیران محترم ادارات یا سازمان ها محیطی را فراهم نمایند که پیشبرد کار در محیط کار رقم خورد، در پشتوانه آن رضایت مندی جمعی فراهم می گیرد و دیگر نیازی به مستند سازی و اشاعه رپورتاژهای خبری جهت اثبات فعالیت وی نمی باشد.
در پایان ضمن قدردانی از مسئولین مربوطه، خواهشمند است پاسخگویی در محل کار را نهادینه بفرمائید، چرا که نمی شود مردم یکسال منتظر برپایی میز خدمت مدیر مربوطه باشند و نباید مدیریت "حرف محور" جایگزین فرآیند "عمل گرا" شود.
نظرات
0